Dagens händelse.

Alltså, det här var så himla roligt!

Först så måste jag säga att regel nummer ett när man kör bil är:
Få INTE panik när du får mötande fordon.
Gasa INTE när du får mötade fordon på smal väg.

Jag och Tilda skulle åka till ICA och handla lite till middagen. Jag kör, vi pratar, skrattar.. Flummiga som vi kan vara!
Eftersom vi bor på landet så har vi ju inte dom stora vägarna, nej tvärtom.. ganska smala!
Vi kommer till en kurva som man inte har någon som helst sikt i..
Matilda säger något till mig och jag tittar på henne. Plötsligt mitt i kurvan SKRIKER hon: AAAAAAAAH!
Och jag i samma veva slänger huvudet mot vägen och får se en stor jäkla buss framför oss och jag får världens panik och skriker jag med: AAAAAAAAAH!

Jag och Tilda sitter som två puckon med ansikterna upptryckta mot rutan och skriker: AAAAAAAAAAH! Plus att jag väjar i full gas! Gruset stänker bakom bilen och busschauffören asgarvar och skakar på huvudet !

Jag: HAHAHA! Vad gör vi?! Vad håller vi på med?

Tilda: HAHA! Det var just det här man inte skulle göra, fick jag lära mig på mopedkursen idag!  HAHA!


Ah, vad som helst kan hända när vi är i svängarna. Tur att det gick så pass bra ändå :D

Min fina paintmålning av händelsen.


Kommentarer
Postat av: Sara Nyquist

Knäppisar :P

Såg att du var ledig imorgon, ska vi ut och gå? :)

2010-04-14 @ 21:51:45
URL: http://saramargaretaveronica.blogg.se/
Postat av: jess

haha låter som mig!=)

2010-04-15 @ 13:59:12
URL: http://theshedevil.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback