MIN HUMOR!

ELLER MENINGAR SOM JAG SKULLE KUNNA SÄGA, JAG ÄR JU INTE SÅ BRA PÅ ENGELSKA! Så här kommer några Svengelska meningar: 

Hårda ord

- Känn dig blåst.
- Feel you blown.


- Kom hit ögonaböj!
- Come here eyesbent!


- Du är avskedad.
- You are offspooned.


- Nä, du! Den gubben gick inte!
- No you! That man didn't walk!


- Det ger jag sjutton i!
- I give seventeen in that!


- Varför lämnar du din väska här vind för våg?
- How come you leave your bag here wind by wave?


Mat och dryck


- Man måste ta skeden i vacker hand.
- You must take the spoon in the beautiful hand.


- Jag tycker om bläckfisk och mesost.
- I think about inkfish and chicken cheese.


- Jag vill gärna ha mer paj.
- I want brain have more broken.


- Har ni revbensspjäll?
- Do you have fox bone ventilation?


- Vill ni har påtår?
- Do you want on toes?


- Slå dig ner och ta för dig av kakorna.
- Hit you down and take for you of the cookies.


- Jag är fullständigt bakfull.
- I'm drunk-constantly back drunk.


- Slå upp ett glas mjölk och ät kroppkakor!
- Beat up a glass of milk and eat body cookies!


- Tack, den här måltiden smakade utsökt!
- Thanks, this here goaltime tasted outsearched!


Repetitioner i uttryck


- Hör du du du!
- Hear you you you!


- Än sen, då?
- Then then, then?


- Hå hå ja ja ja.
- Ho ho yes yes yes.


- Det var det, det.
- That was that, that.


Kroppsligt och socialt

En engelsk dam sitter på tåget i Skåne. Mittemot henne sitter en skånsk familj. Den engelska damen tittar på den lilla pojken och säger:
- What a handsome face...
Då säger mamman på bred skånska:
- Naej. Det vaaur noug min man som face...


- Oj, min tunga slant!
- Oops, my heavy coin!


- Det killar!
- It boys!


- Jag har sendrag i vaden!
- I have latepull in the what!


- Sköt om dig!
- Shot around yourself!


- Se dig inte om!
- Look you not if!


- Jag har aldrig hört på maken!
- I have never heard on the husband!


- Jag ska bara slå en sjua!
- I just have to strike a seven!


- Hur står det till? Det knallar och småspringer!
- How stands it to? It's banging and small running!


- Huvudet på skaft.
- The head on shaft.


- Han tar igen sig.
- He takes again himself.


- Var håller de hus?
- Where are they holding house?


- Vad håller de på med?
- What are they holding on with?


- Vad är du för en, jag känner inte igen dig!
- What are you for a one, I don't feel again you!




Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback