God morgon.

Helgen börjar bra ! Igår var det en sjukt spännande match i hockey mellan Rimbo IF och Gnesta.. Vi trodde att Rimbo skulle ta hem segern i och med att Gnesta bara tagit en poäng och ligger sisst. Matchen var rätt jämn, men jag är ju inte expert på hockey, så va tyckte ni som såg matchen?

Tiden är ca 19.30 minuter och stämningen är på topp. Rimbo har alla spelare uppe vid Gnestas sida av planen och pucken for från spelare till spelare, tiden 19.50 min och hela hallen tystnar... det var som att alla höll andan och hoppades på att ett mål skulle sitta för Rimbo... tiden 19.59 och RIMBO GÖR MÅÅÅÅL! Fy fan vilken känsla, herre min skapare.. jag börja nästan gråta ! Bra grabbar..!

Det kändes så viktigt att Rimbo inte skulle förlora, Gnesta ligger ju sisst, så det hade varit lite pinsamt om dom hade förlorat denna match.. Men inte då! 3-3... Bättre de än 2-3..! HEJJA RIMBO!



Efter matchen gick jag och Marie hem till henne och Robin, fixade iordnig oss inför kvällen.
Det tog sin lilla tid och vi kände att vi skulle fira att det vart 3-3 i hockeyn så tog oss en varsin drink.. Den var lättegod Marie! :D
Grabbarna i laget skulle basta innan dom drog sig ut mot festen så jag och Marie fick vänta men det gjorde ingenting, vi hade så roligt! Haha, vi stod ute på balkongen och då kom det ett gäng killar som var högst 16 år. Dom trode dom skulle få komma in till oss. Nervöst fråga en av killarna:
- Hej tjejer! äh, ddddu har ingen cigg jag kan få?
- Haha, jo men hur gamal är du då?
- sexto.. 18! 
- (pss) okej, men tändare hoppas jag du har själv?!
- Tttack..

... Fortsättning följer... 2 minuter efter..

- Hhhej igen tjejer.
- Ah, hej?!
- Ni tror inte att vi skulle kunna få, få ffölja med in?
- Haha, nej det tror vi inte, vi ska "dra" snart..

Lite kul:D haha! Nooot!

När alla var klara med bastnignen så drog vi hem till Drogge, han hade fest så det var toppen, jättekul hade vi!
Men som vanliget finns en nackdel med att ha fest hemma, saker går sönder, man tänker inte på vad man gör etc. men det tillhör ju! 

Alla som vart kvar på festen ligger som små barn och sover! Själv är jag som vanligt uppe med tuppen, eller ja.. den här gången var det med katten.. Drogges gulliga katt gör mig iallafall sällskap! 
Juste, jag har vart duktig nu igen.. jag har städat lite i köket, där det såg ut som det skulle efter ett långt festande! Så en stjärna till mig.

Nu är jag jättehungrig och ska nog ta mig i kragen och försöka få upp alla snarkande människor:) så vi kan äta, tror det blir Kebabben! Mmm.. Gott!

Hörs nog senare när alla fina bilder kommer upp!



Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback