Jakten efter de borttappade nycklarna

Det började med att jag skulle åka hem för att fixa mig innan hockeymatchen jag skulle se börja. (Rimbo IF-Bålsta) men jag kunde inte hitta mina nycklar. Så jag tänkte att jag säkert hade glömt som inne i lägenheten. Så jag åkte till matchen och fick vänta på att få Tims nycklar. 

Jag tar det kort, för ingen kommer orka läsa ändå. (det hade inte jag gjort)

Rimliga ställen där jag skulle kunna ha tappat nycklarna:

Inne i lägenheten
Willys
Blomsterlandet
Kyrkogården
Flygfyren
Hemma hos min brukare- hallen el. runt äppelträdet
Sarahs bil
Tims bil
Mammas bil
Hemma hos mamma & pappa

Jag rinde alla affärer, men ingen hade fått in / hittat några nycklar. Willys svarade inte så jag fick åka upp dit men ingen hittande där heller. Åkte ner till kyrkogården, där jag hade varit och planderat blommor på en grav. Men kunde inte hitta några där heller och inte heller hos min brukare. Inte i någon bil! Vart fan kan jag ha tappat dom då. Käkade lunch med mamma idag och då berättade jag hur det låg till och då kommer hon och säger: Men vad hade du för jacka då? - Min blåa?!?? .. eller? kanske inte? Då lös ett ljus ovanpå mitt huvud. Jag kan ju ha tappat dom hemma hos mamma & pappa, för min andra jacka vart kvar där sedan helgen. Så jag åkte dit och där hängde min fina skinjacka så snyggt. Jag hoppades för jäves att dom skulle ligga där i och..

Tadaaa! Där låg dom! Jag vart så jäkla glad och lättat. Trodde aldrig för mitt liv att man kunde bli så glad för att se ett par fula nycklar ;)

Det gäller att ha huvudet med sig. Vilket jag brukar lämna ibland!

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback