Oh my god!

Gissa om jag vart glad när jag klev innanför dörren här hemma! Jag har gått och tänkt hela dagen att "fan vad jobbigt, jag måste storstäda när jag kommer hem och jag orkar inte laga middag"(Tim är på match och då vill jag inte laga middag). Och när jag kliver in så ser jag redan i hallen att skorna står i skostället, hallhyllan är tom på skitsaker, mattan är ren och ligger precis rakt. Jag går in i köket och där står det mat på spisen, disken är dickad och torkad, ny fin duk, en ny fin skål står på bordet. Kollar in i sovrummet och sängen är baddad, uppsatta gardiner, en mysig röd lampa står lite bakom gardinen och det ser så mysigt ut. Nästa rum är in i vardagsrummet och "herre gud", nya gardiner, jättefina nya röda lycktor står på bordet, soffkuddarna ligger prydligt uppsatta i soffan och lika så filten. På toaletten liggerg en ny matta och på handfatet står en ny matchande tvålhållare. Allt är så perfekt och så fint! Tack älsking, du är för underbar! Jag anade att en viss Irene (Tims mamma) låg lite bakom detta :) så jag ringde och tackade henne med. Men nu har jag iallafall tänt massor med värmeljus och sitter och njuter av hur fint det är här. Och tänkte äta lite middag som min sambo lagat:) Ibland rullar livet på bra.

Min kväll är räddad... Underbart!


Jag & min sambo Tim <3

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback