Skogens rike

Jag älskar verkligen skogen. Den är otroligt vacker!
Jag och mamma gick ut i skogen idag för att plocka kantareller. Vi hittade jättemycket!
"Kantareller, smulltron, blåbär, lingon, harsyra, älg, näbbmus"

Jo, faktiskt en älg! Jag sitter och plockar kantarellerna jag äntligen hittat. Mamma gick en bit bort. Så hör jag hur det knakar några meter framför mig, men jag ser inget.
- Mamma?? är det du?
- KOLLA IDA! EN ÄLG...
- OOOOOOO! kan den attackera mig?
- Nej, den springer ju iväg.
Det var riktigt läskigt! Stor jäkla älg liksom. Det är inte varje dag man springer på..
Vi fortsatte våran runda i den härliga skogen och mamma hittade en liten mus. Jättesöt, som jag fotade.
Imorgon ska jag hem till Sara. Vi ska sola och bada och ha det najs. Men nu ska jag käka, är sjukt hungrig.
Det här korset är ett minne efter pappas farbror Torsten.
Han var ute i skogen och arbetade med sina två hästar.
När man märkte att han inte kom hem tiden han brukade så började man leta.
Efter en stunds letande, hittade farfar och hans bror Lennart, Torsten liggande på marken och hästarna brevid. (Just där korset står idag) Han hade fått en hjärtinfarkt.

Det står även ett kors efter Lennart bakom ladugården, där han gick bort i en hjärtinfarkt.


Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback